Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Žák s epilepsií na ZŠ
Žák s epilepsií na ZŠ
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Petra Dvořáková |
---|---|
Šetření: | 25. 02. 2024 - 10. 03. 2024 |
Počet respondentů: | 157 |
Počet otázek (max/průměr): | 26 / 25.09 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 62,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:06 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jsem studentkou posledního ročníku pedagogické fakulty a ráda bych Vás požádala o několik minut Vašeho času k vyplnění tohoto dotazníku. Dotazník je určen pro pedagogy, kteří učí na 1. stupni ZŠ. Informace, které uvedete, použiji v mé diplomové práci "Žák s epilepsií na 1. stupni základní školy". Mým cílem je zjistit, jaká je připravenost a vzdělanost učitelů ohledně epilepsie a první pomoci u žáků s epilepsií. Má práce bude zaměřena na teoretickou i praktickou stránku této problematiky a velmi ocením Vaše osobní zkušenosti. Dotazník je zcela anonymní. Předem Vám děkuji za ochotu a upřímné odpovědi.
Ing. Petra Dvořáková
Odpovědi respondentů
1. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 137 | 87,26 % | 87,26 % |
muž | 20 | 12,74 % | 12,74 % |
2. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [méně než 30 → otázka č. 3, 31-40 → otázka č. 3, 41-50 → otázka č. 3, 51-60 → otázka č. 3, 61 a více → otázka č. 3].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
41-50 | 52 | 33,12 % | 33,12 % |
31-40 | 38 | 24,2 % | 24,2 % |
51-60 | 28 | 17,83 % | 17,83 % |
méně než 30 | 24 | 15,29 % | 15,29 % |
61 a více | 15 | 9,55 % | 9,55 % |
3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské pedagogické zaměření | 121 | 77,07 % | 77,07 % |
středoškolské s maturitou | 22 | 14,01 % | 14,01 % |
bakalářské | 10 | 6,37 % | 6,37 % |
vysokoškolské nepedagogické zaměření | 3 | 1,91 % | 1,91 % |
doktorské | 1 | 0,64 % | 0,64 % |
4. Jaká je délka Vaší praxe?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [do 5 let → otázka č. 5, 6-10 let → otázka č. 5, 11-20 let → otázka č. 5, 20-30 let → otázka č. 5, 30 a více let → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do 5 let | 40 | 25,48 % | 25,48 % |
11-20 let | 31 | 19,75 % | 19,75 % |
6-10 let | 30 | 19,11 % | 19,11 % |
20-30 let | 29 | 18,47 % | 18,47 % |
30 a více let | 27 | 17,2 % | 17,2 % |
5. Organizační typ školy, ve které učíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [běžná základní škola → otázka č. 6, základní malotřídní škola → otázka č. 6, speciální škola → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
běžná základní škola | 139 | 88,54 % | 88,54 % |
základní malotřídní škola | 11 | 7,01 % | 7,01 % |
speciální škola | 7 | 4,46 % | 4,46 % |
6. Dle Vašeho názoru epilepsie je?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
záchvatovité onemocnění | 154 | 98,09 % | 98,09 % |
pocit bezmoci | 2 | 1,27 % | 1,27 % |
neurologické onemocnění | 2 | 1,27 % | 1,27 % |
záchvaty , které jsou způsobeny z mnoha různých příčin, často doprovází jiná onemocnění | 1 | 0,64 % | 0,64 % |
7. S kolika žáky s epilepsií jste za svou praxi pracoval/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
s žádným | 81 | 51,59 % | 51,59 % |
1-5 | 72 | 45,86 % | 45,86 % |
do deseti | 4 | 2,55 % | 2,55 % |
8. Zažil/a jste někdy žáka s epilepsií při záchvatu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 125 | 79,62 % | 79,62 % |
ano | 32 | 20,38 % | 20,38 % |
9. Jak byste ohodnotili svou schopnost rozpoznat příznaky epileptického záchvatu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
středně | 92 | 58,6 % | 58,6 % |
dobře | 40 | 25,48 % | 25,48 % |
špatně | 15 | 9,55 % | 9,55 % |
velmi dobře | 8 | 5,1 % | 5,1 % |
velmi špatně | 2 | 1,27 % | 1,27 % |
10. Máte dostatek informací o různých typech epileptických záchvatů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, ale jen o některých | 72 | 45,86 % | 45,86 % |
ne | 66 | 42,04 % | 42,04 % |
ano | 19 | 12,1 % | 12,1 % |
11. Jak byste popsali svou připravenost reagovat na epileptický záchvat ve třídě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
připraven/a | 76 | 48,41 % | 48,41 % |
málo připraven/a | 64 | 40,76 % | 40,76 % |
nepřipraven/a | 11 | 7,01 % | 7,01 % |
velmi připraven/a | 6 | 3,82 % | 3,82 % |
12. Co může dle Vašeho názoru vyvolat u žáka s epilepsií ve škole záchvat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zátěžová situace | 144 | 91,72 % | 91,72 % |
práce s interaktivní tabulí | 80 | 50,96 % | 50,96 % |
běžná pohybová činnost v TV | 43 | 27,39 % | 27,39 % |
statická činnost | 16 | 10,19 % | 10,19 % |
13. Jakou sportovní aktivitu v rámci TV můžou epileptici absolvovat za zvýšeného dozoru (popřípadě při dozoru zákonného zástupce či osoby jimi pověřené)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
plavání | 102 | 64,97 % | 64,97 % |
volejbal | 65 | 41,4 % | 41,4 % |
skok do dálky | 57 | 36,31 % | 36,31 % |
šplh | 51 | 32,48 % | 32,48 % |
skok do výšky | 39 | 24,84 % | 24,84 % |
14. Máte informace o dostupných zdrojích podpory a informací pro Vás a Vaše žáky s epilepsií?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 87 | 55,41 % | 55,41 % |
ano, ale omezeně | 51 | 32,48 % | 32,48 % |
ano | 19 | 12,1 % | 12,1 % |
15. Máte nějaký výcvik nebo školení týkající se epilepsie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 100 | 63,69 % | 63,69 % |
ano, v minulosti | 25 | 15,92 % | 15,92 % |
vzdělávám se sama/sám | 24 | 15,29 % | 15,29 % |
vzdělávám se sama | 7 | 4,46 % | 4,46 % |
ano, pravidelně | 1 | 0,64 % | 0,64 % |
16. Považujete za důležité, aby škola nabízela pravidelná školení týkající se epilepsie pro všechny pedagogické pracovníky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše důležité | 78 | 49,68 % | 49,68 % |
důležité | 42 | 26,75 % | 26,75 % |
méně důležité | 19 | 12,1 % | 12,1 % |
velmi důležité | 18 | 11,46 % | 11,46 % |
17. Jak byste hodnotil/a spolupráci s rodiči dětí trpících epilepsií?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím, nesetkal/a jsem se | 68 | 43,31 % | 43,31 % |
pozitivní | 46 | 29,3 % | 29,3 % |
neutrální | 25 | 15,92 % | 15,92 % |
velmi pozitivní | 17 | 10,83 % | 10,83 % |
negativní | 1 | 0,64 % | 0,64 % |
18. Jak zohledňujete (byste zohledňoval/a) ve škole žáka s epilepsií?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
možnost odpočinku | 99 | 63,06 % | 63,06 % |
využití momentální aktivity žáka/zohlednění při pasivitě žáka vlivem medikamentů | 93 | 59,24 % | 59,24 % |
tolerance výkyvů nálad | 57 | 36,31 % | 36,31 % |
dle pravidelného režimu (např. zkoušení vždy na začátku hodiny) | 41 | 26,11 % | 26,11 % |
nezohledňuji | 2 | 1,27 % | 1,27 % |
Nemam zkusenost | 1 | 0,64 % | 0,64 % |
nepracuji s nimi | 1 | 0,64 % | 0,64 % |
nemám žáka s epilepsií | 1 | 0,64 % | 0,64 % |
nevím nesetkala jsem se, podle potřeb | 1 | 0,64 % | 0,64 % |
individuálně, s ohledem na dítě, pokud možno se zachováním pravidelnosti | 1 | 0,64 % | 0,64 % |
Dle případu | 1 | 0,64 % | 0,64 % |
dle aktuální situace ve třídě, individuální přístup | 1 | 0,64 % | 0,64 % |
Nedostala jsem se do takové situace, nechala bych se poučit. Zohledňovala bych, co my bylo potřeba. | 1 | 0,64 % | 0,64 % |
Zatím jsem se do takové situace nedostala. Nechala bych se poučit a zohledňovala dle potřeby. | 1 | 0,64 % | 0,64 % |
Dle oficiálního doporučení odborníka s přihlédnutím k aktuální situaci/stavu žáka. | 1 | 0,64 % | 0,64 % |
dle zdravotního stavu a doporučení lékaře | 1 | 0,64 % | 0,64 % |
vždy je to individuální, podle žáka | 1 | 0,64 % | 0,64 % |
Nevím | 1 | 0,64 % | 0,64 % |
vyhýbání se spouštěčům záchvatů - přílišná námaha, blikající světlo, jakékoli odlesky... | 1 | 0,64 % | 0,64 % |
nemáme žáky a sepilepsií | 1 | 0,64 % | 0,64 % |
Nemám dostatek informací, abych mohla odpověď. | 1 | 0,64 % | 0,64 % |
Hypotetická otázka | 1 | 0,64 % | 0,64 % |
Asi dle toho, co dite potrebuje. Kazda epilepsie je dost individualni a spoustece mohou byt take individualni | 1 | 0,64 % | 0,64 % |
19. Jak upravujete prostředí třídy v případě, že máte (byste měl/a) žáka s epilepsií?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
odpočinkový kout | 89 | 56,69 % | 56,69 % |
ochrana ostrých hran | 76 | 48,41 % | 48,41 % |
větší prostor kolem místa dotyčného žáka | 72 | 45,86 % | 45,86 % |
neupravuji | 25 | 15,92 % | 15,92 % |
upravuji jinak | 5 | 3,18 % | 3,18 % |
20. Kolikrát jste dávali první pomoc při epileptickém záchvatu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nikdy | 105 | 66,88 % | 66,88 % |
pouze jsem to viděl/a | 26 | 16,56 % | 16,56 % |
1-2x | 22 | 14,01 % | 14,01 % |
vícekrát | 4 | 2,55 % | 2,55 % |
21. Informoval/a byste žáky o spolužákovi s epilepsií?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 150 | 95,54 % | 95,54 % |
ne | 7 | 4,46 % | 4,46 % |
22. Jak, dle Vašeho názoru, vypadá lehký epileptický záchvat, tzv. Petit mal?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
lehké zahledění se, vrávorání | 101 | 64,33 % | 64,33 % |
křeče v konečcích prstů, nekoordinované pohyby | 49 | 31,21 % | 31,21 % |
pocit zimy, pěna v ústech | 5 | 3,18 % | 3,18 % |
slinění, silné křeče | 2 | 1,27 % | 1,27 % |
23. Jak jste (byste) postupoval/a po lehkém epileptickém záchvatu žáka?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zajistit klidový režim | 113 | 71,97 % | 71,97 % |
volat záchrannou službu 155 | 37 | 23,57 % | 23,57 % |
umýt tvář studenou vodou | 6 | 3,82 % | 3,82 % |
okamžité zapojení do činnosti | 1 | 0,64 % | 0,64 % |
24. Jak, dle Vašeho názoru, vypadá těžký záchvat, tzv. Grand mal?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
silné křeče po celém těle, pomočení | 124 | 78,98 % | 78,98 % |
pád do bezvědomí, jemné křeče ve tvářích | 33 | 21,02 % | 21,02 % |
25. Jak se zachováte v případě, že jste svědky těžkého epileptického záchvatu? Označte jednotlivé kroky 1 - 5
Povinná otázka, respondent musel u každé podotázky vyplnit celé číslo.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
dopřát klidový režim | 4.459 | 1.229 |
odklidit všechny předměty z dosahu | 2.134 | 1.963 |
zkontrolovat životní funkce | 2.344 | 1.257 |
zavolat 155 | 3.236 | 1.518 |
uložit do stabilizované polohy | 3.242 | 1.266 |
26. Jestliže již máte nějakou vlastní zkušenost s žákem s epilepsií, můžete ji v krátkosti popsat.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
0
6
Bez záchvatu
Dívka trpící specialní formou epilepsie. Časté změny stavu, léky byla hodně utlumená, při lehčím záchvatu dopadávala na kolena, neměla sílu vstát.
Jsem sama jako ucitel epileptik. Vzdelavam se o tuto problematiku, proto si myslim, ze bych se zakem, i s rodici zaku dokazala empaticky pracovat.
Mam vystudovanou specialni pedagogiku, nyni jsem uz v magistru, proto vim vice veci nez bezny ucitel.
Mám zkušenosti z rodiny - dcera
Nemam
Nemám zkušenost s žákem, ale mám sestru s tímto onemocněním. Svědkem jejího záchvatu jsem nebyla, ale přimělo mě to k tomu, abych si informace o této nemoci vyhledala.
Posílám dotazník podruhé, protože v prvním jsem špatné pochopila 25. otázku. Můžete sloučit odpovědi.
u otazky 25 zalezi na tom zda je zachvat poprve (volame 155) nebo opakovany (v tom pripade 155 nevoleme)
Ve 5. třídě mám žáka s epilepsií, má AP, protože má i jiné poruchy učení. Žák je kompenzovaný, bere léky, ve škole epileptický záchvat neměl.
Zkušenost nemám.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.